Nyitóoldal > Szállítóberendezések > Pályakiegészítők > Dobborító gumilemezek

Dobborító gumilemezek

A dobborító gumilemez üzembiztonságot nyújtó pályakiegészítő elem.

A szállítószalagok fontos elemei a dobok/hengerek (továbbiakban:dobok), melyek lehetnek hajtó, fordító és terelő funkciót ellátóak. A dobok-elsősorban a hajtó- palástjainak borításai nagy mértékben meghatározzák a szállítóhevederek (gumi, műanyag, stb.) szükséges szilárdságát a bennük ébredő erőknek való megfelelőség miatt.

A melléklet az 1.sz. táblázat jól szemlélteti a különféle dobborításokat és azok előnyeit.

Míg a hajtódobok esetében a borítások céljai a lehető legnagyobb súrlódási tényező elérése a dob palástja és a heveder hajtott oldala között, valamint a hajtódob palástfelületének a körülményekhez képest a legoptimálisabb tisztántartása és az esetlegesen, a dob palástja és a heveder hajtott oldala közé kerülendő víz, vagy vizes anyag elvezetése, addig a fordító és terelő dobok palást-borításának elsődlegesen a szállított és lepergő anyag által okozott feltapadás megelőző, illetve környezetkímélő, zajhatás csökkentő és öntisztító hatást elérő célja van. A dobborítás támogatja a korrózió elleni védelmet is.

 

Nagyon egyszerűen egy összehasonlítás:

-          A száraz acél felületű hajtódob annyit tud, mint a nedves gumifelületű.

-          A száraz gumiborítású hajtódob annyit tud, mint a vizes kerámia-gumifelületű borítás.

A dob borítások rögzítési módjai:

-          mechanikus rögzítéssel,

-          hideg ragasztásos technológiával.

-          meleg vulkanizálásos technológiával.

Amennyiben a dobok ”bombírozottak”, vagy a központos vezetésre alkalmas hornyokkal/nútokkal lettek kialakítva, úgy azok a heveder centrális vezetésében is részt vesznek.

 

 

 

 

A szállítószalagok fontos elemei a dobok/hengerek (továbbiakban:dobok), melyek

lehetnek hajtó, fordító és terelő funkciót ellátóak. A dobok-elsősorban a hajtó- palástjainak

borításai nagy mértékben meghatározzák a szállítóhevederek (gumi, műanyag, stb.)

szükségesek szilárdságát a bennük ébredő erőknek való megfelelőség miatt.

Míg a hajtódobok esetében a céljai a lehető legnagyobb súrlódási tényező elérése a dob

palástja és a heveder hajtott oldala között, valamint a hajtódob palástfelületének a körülményekhez

képest a legoptimálisabb tisztántartása és az esetlegesen a dob palástja és a heveder hajtott oldala

közé kerülendő víz, vagy vizes anyag elvezetése, addig a fordító és terelő dobok palást-borításának

elsődlegesen a szállított és lepergő anyag által okozott feltapadás megelőző, illetve környezetkímélő,

zajhatás csökkentő és öntisztító hatást elérő célja van.

 

A dob borítások rögzítési módjai:

-          mechanikus rögzítéssel

-          hideg ragasztásos technológiával

-          meleg vulkanizálásos technológiával

Amennyiben a dobok „”bombírozottak”, vagy a központos vezetésre alkalmas hornyokkal/nútokkal lettek kialakítva, úgy a heveder centrális vezetésében is részt vesznek.

 

 

Elakadt? Segítünk!
+36 23 511 690 | +36 30 311 6243
- vagy -